Efter att ha kört muskelvarv onsdag, spinning torsdag och simning fredag tänkte jag ta en riktig lugn löprunda idag.

Pratade med min granne Anders och han blev sugen på att hänga med. Han föreslog Flianleden. Det är en runda som är ca 15 km lång och som utgår från Petersburg. Vi sprang dock bara 13 km av denna.

Det blev ingen lugn löprunda. Det var riktigt tungsprunget i och med att det var riktigt blött och sen var det mycket rötter och nedfallna träd att akta sig för. Bra träning för vristerna.

Sen sprang jag i Anders tempo och han körde på rätt så bra. Det blev ett medelintensivt distanspass istället. Men det känns bra nu när jag är i mål även om benen känns ganska tunga.

Enligt senaste numret av Runner´s world ska det vara bra med öl efter ett träningspass. Det ska jag anamma nu.

Kommentera

Publiceras ej