I går fick jag min andra strömbehandling av min bror och sen gav jag mig ut på en cykeltur i det vackra vädret.

Förbi Härlunda och mot Vinköl gick cykelturen. Väl framme i Vinköl stannade jag till och drack vatten utanför Ullbergs cykelaffär. Jag tog ett kort på mig själv där men det blev inget. Minneskortet var tydligen inte riktigt på plats.

När jag precis skulle cykla iväg igen kom det två killar  i 10-årsåldern på cykel och stannade och pratade med mig. De hade sett mig sväng ut från Härlundavägen och den ene slog vad om 10 kronor att han skulle hinna ikapp mig.

Han blev så glad när han såg att jag stannat vid Ullbergs för det innebar ju att han hade kommit ikapp. Den andre tyckte inte det var rätt eftersom jag stannat. Jag la mig inte i deras diskussioner utan cyklade vidare in mot byn och sen hem mot Skara igen.

Min vad känns något bättre idag men det är en bit kvar innan jag kan löpträna.

Kommentera

Publiceras ej