I kväll spräckte jag äntligen en gräns jag alltid velat nå. Jag klarade att springa 4,8 km i Petersburg under 20 minuter. 19,41 (4,06 min/km) är en tid med mina mått mätt mycket bra.

Men man ska komma ihåg att detta är terrängen är som natt och dag om man jämför med Billingehusloppet.

Men det är skönt att känna att träningen har gett resultat.

Körde lite backträning sen för att få lite terräng och sen körde jag några korta intervaller.

Avslutade sen med lite styrketräning när jag kom hem.

Känns för övrigt bra i tån ännu, även om det "värker till" lite då och då. Hoppas det inte blir värre än så. I morgon ska jag in till Lidköping och prova ut en sula som jag kan ha i skorna. Det tar väl ett tag att få den, men jag hoppas att den ska minska belastningen på tån.

Kommentera

Publiceras ej