Än en gång har jag fått hjälp av mina egna sponsorer, familjen Norgren. Denna gång har jag fått låna ett par fina skidor, Fischer RCS Classic Plus, av Brittas kille Jonas. Det tackar jag för.
 
De behöver bara slipas. Intersport i Falköping ska vara bra på det så det får det blir nästa vecka. Nu har jag snart inget att skylla på om det går dåligt i Vasaloppet...

Nu när jag har nya skidor så åkte jag ut och tränade...rullskidor.

Tyvärr har snön på Billingen smält bort så det fick bli rullskidor i dag. Som vanligt körde jag cykelbanan Skara-Finnatorp fyra gånger fram och tillbaka. Detta tog ungefär två timmar.

Jag kände mig ovanligt stark i armarna. Känns bra i och med att man använder mycket armar i Vasaloppet. Tidigare gånger har jag känt att armarna inte riktigt räckt till i Vasaloppet, men denna gång hoppas jag att det blir bättre.

Jag har hittills tränat inlines eller rullskidor 22 timmar. Tidigare år har jag inte tränat rullskidor alls. Så det borde bli skillnad i stakåkningen. Svårt dock att säga när man inte testat så mycket stakåkning på snö än.

Har tidigare år åkt en del på gamla järnvägsbanken mellan Götene och Lundsbrunn. Den är väldigt flack så där får man bra stakträning. Det är bara snön som fattas...

1 kommentarer

Carl-Olof Carlsson

31 Dec 2007 13:42

Hej Anders
Snön kommer nog. Det snöade till och med i Ardala idag Nyårsafton.
ETT GOTT NYTT SKIDÅR 2008.
Mor och Far

Kommentera

Publiceras ej