Nu börjar det närma sig första tävlingen. Nästa söndag är det dags för Stråkenloppet i Mullsjö. Så nu är det hög tid att börja preparera sig för att tävla. I tisdags var jag på massage hos Kajsa. En välbehövlig massage eftersom jag hade en hel del "sättningar" i axelpartiet. Ont gjorde det men efteråt känns det alltid bättre.
 
Skidorna har även varit på behandling. Slipning hos Ulf på Intersport i Falköping ingår liksom när man ska förbereda sig för tävling. I fredags fick skidorna en finslipning och nu är det bara att köra.
 
Jag har tränat på bra ett tag nu och nästa vecka kommer jag dra ner en del på träningen för att bli lite piggare än jag är nu. Korta, snabba pass brukar vara melodin för att komma i form.
 
Veckans träning:
Mån: Styrketräning, 15 min
Tis: Motionscykel, intervaller, 45 min
Ons: Längdskidor, Billingen, 1h 35 min
Tor: Styrketräning, 45 min
Fre: Vila
Lör: Längdskidor, Billingen, 2h 20 min
Sön: Längdskidor, Billingen, intervaller, 1h 40 min
 

2 kommentarer

Marie Nyqvist

20 Jan 2013 21:32

Kämpa på o LYCKA till :))

Niklas

23 Jan 2013 21:41

Hoppas du slipper slipa om dom efter loppet då, de skottar ihop strängar på golfbanan till söndag... Blir nog inte Billingenkvalitet direkt. Lycka till med loppet!

Kommentera

Publiceras ej