Häromdan beställde jag nya stavar och idag dök de upp. Det är samma sort som jag haft förut, Swix CT2, men med den skillnaden att det går att skruva av trugorna på ett enkelt sätt. Så nu slipper man hålla på och värma staven för att få loss trugan. Men den stora fördelen är att man har stor chans att få dit en ny truga/spets om den går sönder under ett träningspass eller på tävling.
 
Köpte även till lite olika trugor: 1 för rullskidåkning och 3 olika för längdskidåkning beroende på hur lös snön är. Jag får väl erkänna att jag är en prylnisse vad gäller sport.
 
 
 
 

2 kommentarer

Christer

10 Oct 2012 21:08

Bra inköp! Mest kul tycker jag det är att se att trugorna levereras i något som ser ut som skummaterial som om de vore väldigt ömtåliga. Det går ju inte att bortse från att deras funktion är att upprepade gånger slås mot underlag.

Anders Carlsson

10 Oct 2012 21:29

Precis Christer. De ligger i en jättefin låda med skummaterial runt trugorna. Viktigt att de skyddas mot yttre åverkan...

Kommentera

Publiceras ej