Det gäller att vara motiverad när man tränar. Om man inte är det blir det ingen vidare kvalitét på träningen. Sen blir det ju inte särskilt roligt heller.

Som igår när jag gav mig ut i blåst på rullskidorna och skulle köra backintervaller. Jag kände direkt när jag rullade iväg att det här blir inte särskilt kul. Men det brukar faktiskt släppa när man väl kör igång. Men denna gång blev jag kvar i dvalan. Helt omotiverad tog jag mig upp för den lilla stigningen vid Uddetorp 8 gånger. Utan glädje och inspiration.

Efteråt blev jag förbannad på mig själv. Att åka ut och träna på det här sättet är bortkastad tid. Så idag var jag bara tvungen att ge mig ut igen. Jag snörade på mig löparskorna och satte fart med en helt annan intensitet. 10 km med bland annat 2 varv på 2,4 km-spåret i Petersburg fick bli sträckan för ett helt annat typ av pass. 4:20-fart till Petersburg som uppvärmning och sen resten i 4-fart. När jag kom i mål var jag rejält andfådd och samtidigt väldigt nöjd.

Jag var lite orolig efter gårdagen att jag hamnat i nåt slags läge där träningen inte känns särskilt rolig. Men dagens pass visar att det var en engångsföreteelse.
 
Kan även meddela att jag i lördags blev klubbmästare på en engelsk mile (1609 meter). Nu var inte motståndet av högsta kaliber men kul att stå högst på pallen och sen kunde också konstateras att jag även nu innehar banrekordet på sträckan eftersom det var premiär för engelsk mile på Sparbanken Arena.

4 kommentarer

jenny gustafsson

09 Oct 2012 21:26

känner igen mig, ibland känner man att man gjort ett pass utan motivation, man bara gör det..sen gäller det att hitta det där lilla extra; förändringen till nästa pass, lägga in lite intervaller, backträning etc ..så man hittar glädjen igen, ja allt det där vet du ju redan, men jag fick känslan att jag kände igen mig helt enkelt..kör hårt :-)

Fredrik

10 Oct 2012 09:05

Som den gamla sportmurvel du blev jag övverrraskad över att du missat att få med ett par viktiga detaljer:
Vilken klubb var det som hade mästerskap? Börsflyers?
Vad fick du för tid på engelska milen?

Anders Carlsson

10 Oct 2012 09:22

Som den gamla sportmurvel du är borde du ha lärt dig att skriva korrekta meningar...

Det var Istrums SK som hade klubbmästerskap i lördags. Tiden blev måttliga 5:42.

Carl-Olof Carlsson

10 Oct 2012 13:09

GRATTIS till segern

Kommentera

Publiceras ej