I lördags åkte vi till Skövde för att Emma skulle springa Billingehusloppet. Och visst gjorde hon det. Och det gick väldigt bra för henne. I F10 sprang hon in som trea bland drygt 50 löpare fast hon bara är 8 år. Grymt starkt!
 
Emma övertalade även mig att springa och jag antog utmaningen och sprang den tuffa 10,5 km-banan. Jag visste på förhand inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Skulle foten hålla? Vilken fart skulle jag orka hålla?
 
Det visade sig hålla väldigt bra. Jag fick kämpa en hel del för att hålla farten uppe men jag lyckades. 42:56 blev tiden till slut efter att ha fått bra sparring av min gamla klubbkamrat Malin Strand. Förra gången jag sprang det här loppet var 2009 och då blev det 42 minuter blankt så det här var ju inte alls långt ifrån det.
 
Överhuvudtaget känns löpningen bra nu och benen känns oftast lätta när jag är ute och springer. Löparglädje helt klart. Och nu kan jag definitivt säga att jag är tillbaka som löpare igen.
 
Emma på pallen med pokal. Förstapristagaren var inte på plats men det spelade mindre roll.
 
 
En sliten man vid Hållsdammen på väg mot Volvobacken med 2,5 km kvar av loppet. Malin Strand skuggar bakom.
 
 

5 kommentarer

Hans Thunberg

15 Oct 2012 22:18

Kul att läsa dina inlägg Anders. Jag håller själv på att jobba upp formen inför nästa års cykelvasa och blir inspirerad av det du skriver.

Jenny Gustafsson

16 Oct 2012 07:17

Håller med ovanstående, kul att läsa dina inlägg. Roligt att det går bra för dig, tycker själv att löpningen går fint nu, inne i en bra "träningskurva"..!

Broder Ove

16 Oct 2012 09:44

Kan inte vara kul att vara jagad av Malin :D . Heja heja båda 2!

Malin

16 Oct 2012 11:47

Tack igen för ett bra lopp, och bra sprungit! :) Kul att du är tillbaka igen på allvar, ser fram mot fler dueller framöver! Och kul att det gick så bra för Emma!

Anders Carlsson

16 Oct 2012 19:51

Tack ska ni ha. En helt annan utmaning väntar till helgen.

Kommentera

Publiceras ej