Efter rullskid-SM har jag känt mig ganska seg i kroppen. Jag har tränat på men inte känt mig pigg. Denna vecka har jag kört några tuffare pass och plötsligt börjar kroppen piggna till. I går tex körde jag 9 stycken tusingar med drygt 1 minuts gåvila. Gick hur bra som helst.
 
Idag kände jag mig också stark när jag hälsade på Lidköpings VSK:s rullskidträning. Det blev ett distanspass ut mot Rackeby, ungefär samma bana som rullskid-SM. Alltid trevligt att åka några stycken tillsammans. Det kan nog bli fler pass med dem. En sak jag helt klart märkte (och det gjorde jag även på SM) var att jag behöver bli starkare i uppförsbackar. Mer skidanpassad styrketräning borde göra mig starkare där. 
 
Jag ska i fortsättningen också försöka summera de gångna veckans träning här även om ni naturligtvis kan hitta den i detalj på http://www.funbeat.se/person/calendar.aspx?PersonID=124690:
 
Måndag: Styrketräning 45 min
Tisdag: Vila
Onsdag: Rullskidor, intervaller 8x600 + 1x900, 1h
Torsdag: Löpning 35 min, Motionscykel 45 min
Fredag: Rullskidor, snabbdistans, 40 min, Styrketräning 30 min
Lördag: Löpning, intervaller 9x1000 meter. 50 min
Söndag: Rullskidor, distans, 1h 40 min

Kommentera

Publiceras ej