Det går fortsatt åt rätt håll vad gäller löpningen. I måndags blev det backintervaller och igår 5 km i hög fart (4 min/km). Båda passen kändes bra. Det är lite stelt i foten men jag tycker att det blir stabilare för varje vecka som går. Det är bara att hoppas att det fortsätter i den här riktningen.

Annars är det mest rullskidor nuförtiden. Där känns det riktigt bra och jag känner mig i princip i fas med andra år. För första gången har jag också anmält mig till en rullskidtävling. I augusti ställer jag upp i Alliansloppet (Trollhättan-Vänersborg), ett lopp som är 56 km och seedningsgrundande till Vasaloppet.

1 kommentarer

Sundamrk

07 May 2012 13:24

Gött! Härligt att höra/läsa att det går åt rätt håll. Fortsätt du att skynda långsamt för att slippa bakslag, verkar ju fungera bra!

Kommentera

Publiceras ej