Det är lite si och så med motivationen just nu. Efter omoperationen är jag lite i väntas tider nu. Om en dryg vecka ska jag tillbaka och då ska jag troligtvis röntga foten igen för att få veta om den läker som den ska.

Jag kan väl säga att jag är lite orolig. Tänk om foten än en gång inte läker. Vad händer då? Att operera ännu en gång är väl ingen idé? Men med största sannolikhet ska väl allt gå som det ska.

Med detta i baktankarna är det som sagt lite svårt med motivationen. Innan jag vet om jag kan börja belasta foten och börja träna ordentligt är det lite jobb med att få till konditionsträningen.

Men idag när jag såg Marcus Hellners insats i Touren blev jag genast motiverad igen och stack ner i källaren och körde styrka. Det kanske är svårt att förstå men jag är riktigt sugen på att bli sådär jättetrött som Hellner blev idag. Nåja, nästan så trött borde räcka i alla fall...

Kommentera

Publiceras ej