De är rätt sällsynt nuförtiden. Det var nog minst ett halvår sen. 

Bra träningsveckor med mycket konditionsträning (ca 7h) är precis vad jag behöver det närmaste för att komma tillbaka i någorlunda form igen. Den här veckan har det blivit mycket motionscykel men jag har även fått till några längdskidpass.

I fredags blev det två varv på milspåret i Skövde i perfekt väder. Vädligt kul att vara tillbaka i det spår jag tillbringat många timmar de senaste åren. Men jag märkte väldigt tydligt att jag har tappat en hel del sen i fjol. Konditionen är naturligtvis inte på samma nivå. Men det som visade sig tydligast var bålstyrkan. Stakning med frånskjut brukar jag vara ganska bra på men där fanns ingen kraft att hämta. Bra ändå att få ett besked på hur mycket jag tappat så jag har något att gå på.

Foten har känts bättre och bättre och jag tror faktiskt att få lite rörelse har gjort gott. Men jag kommer att vara lyhörd och backa tillbaka om allt inte känns rätt. Men just nu känns det i alla jättebra. Trevligt att kunna summera en bra träningsvecka.

Kommentera

Publiceras ej