Kylan har slagit till rejält här i Skaratrakten och i fredags och i går har det kommit mycket snö. Flera decimeter ligger nu på marken. Hela helgen har jag letat på nätet efter skidspår. I morses fick jag reda på att de hade spårat på banvallen mellan Götene och Lundsbrunn så jag begav mig dit.
 
Det hade kommit väldigt mycket snö så givetvis var spåren mjuka och farten blev därefter. Det gick riktigt trögt och det gjorde att jag fick en chans att träna på diagonalåkning, något man normalt inte gör på rullskidor. Det blev ett bra pass på 90 minuter i 12 minusgrade och strålande solsken. Nu väntar jag bara på träningsvärken i ljumskarna.
 
På tal om träningsvärk så var jag på MER-träning med IK Gandvik i tisdags. Löpning blandat med styrketräning står på programmet och efter det passet har jag haft träningsvärk hela veckan.
 
I tisdags kväll var jag även hos Kajsa för att få ordning på min fot/vad. Hon fick jobba hårt med min vad som var stenhård. Det är så att när jag springer så belastar jag vadmusklerna hårt och till slut blir det för mycket. Mycket stretching hoppas jag vara botemedlet på det.

1 kommentarer

Sundmarkaren

06 Dec 2012 13:28

Kul att du hann vara med en sväng på MER-träningen innan snön la sig :-). Antar att det blir mest skidåkning framöver. Spåren på Billingen sägs nu vara i bra ordning. Lycka till!

Kommentera

Publiceras ej