Nu har jag kommit igång bra med träningen med många korta pass. Framförallt har jag fått till en hel del rullskidpass och där känns det som jag inte ligger så långt efter fartmässigt mot i fjol. Kan nog bli riktigt bra om jag får fortsätta så här.

Löpning går i sidled tycker jag. Visserligen har läkaren sagt till mig att min fot kommer ha full styrka först sent i höst men jag skulle bli glad om jag kunde springa längre utan att få känningar. Just nu varvar jag löpning med promenad och en sammanlagd löptid på ca 30 min är max vad jag klarar av. Men jag får helt enkelt ha tålamod och låta tiden ha sin gång. Men lite orolig är jag allt.

Cykel då? Nja, det är inte favoritträningen men jag ska nog försöka få till det i helgen om det inte blåser för mycket.

Simning? Nej.

Kommentera

Publiceras ej