Efter några dagar i Danmark på personalresa (med mycket mat, dryck och sena kvällar) är jag nu tillbaka igen och detsamma gäller pulsklockan. Eller kanske inte den pulsklockan (Garmin Forerunner 305) jag lämnade in utan en helt ny. Perfekt! Nu har jag en pulsklocka med bättre batteritid.

Jag gav mig ut på en ganska lång rullskidrunda och tog det ganska lugnt. Kände mig inte som "världens piggaste man" direkt men det var bara att göra det bästa av det.

Men jag var nog ganska skräckinjagande för jag lyckades skrämma en häst så den skenade när jag mötte den strax efter Hangelösa. Jag vet om att djur inte gillar när man stakar med stavarna så jag stannade av men det hjälpte inte. Hästen besinnade sig efter en lite stund så det hände inget allvarligt.

Jag kunde ta mig vidare och komma i mål nöjd med att ha rört på mig lite.


3 kommentarer

Anders W

07 Sep 2011 22:15

Du skulle testa tröga hjul (treor). Det är standard bland åkare på din nivå :-)

Anders Carlsson

18 Sep 2011 20:16

OK. Det vore ju trevligt men det är tyvärr inte gratis att byta hjul...:-)

Niklas

20 Sep 2011 21:24

Köp 3or och sätt i bak. Det har jag gjort och det blir mycket trögare än med 2-2. Alltså 2-3. Gjorde ca 10 min på milen när jag testade första gången. Men det är ruskigt dyrt som du skriver!

Kommentera

Publiceras ej