Jag är igång.

Om än i liten skala.

Vägen tillbaka har börjat i och med att jag idag för första gången sen operationen konditionstränat. 20 minuter på motionscykeln fick bli starten.

Träffade min läkare och sjukgymnast idag och fick positiva besked. Läkningen efter operationen har gått som det ska och det viktigaste av allt: Foten var stabil. "Vi är i hamn" som dr Weidow sa.

Min rehab och träning det närmaste gjordes sen upp tillsammans med Weidow och min sjukgymnast Jennie. Meningen är att jag varannan dag ska cykla på motionscykeln och de andra dagarna ska jag köra styrketräning för fot och vad med hjälp av band som jag fick med mig hem. Längden på cykelpassen och belastningen i styrketräningen ska jag öka på efter hand.

Runt jul ska jag sen kunna ta mina första löpsteg. Kan meddela att jag längtar till jul mer i år än tidigare.

5 kommentarer

Christer E

04 Nov 2011 20:00

Härligt med en plan! Snart kan du tänka tillbaka på problemen som ett ett dåligt år och uppskatta passen du kan köra än mer.

Camilla kåryd

04 Nov 2011 20:25

Härligt! Håller tummarna;-)

Ulrika

04 Nov 2011 20:37

Du såg jäkla pigg ut på Frölunda Torg idag i alla fall:)

Hoppas paketet ligger under granen till jul och inte på foten..

Sörens Madde

04 Nov 2011 20:37

Kul att läsa att du är på bättringsvägen!

Anki

04 Nov 2011 21:38

Vad skönt att höra att det går åt rätt håll . Kram

Kommentera

Publiceras ej