Utepremiären på längdskidor skedde rekordtidigt i år. Att ha så mycket snö så att det går att göra spår i november är inte vanligt här nere i Skaraborg.

Men ikväll var det alltså dags. Billingen bjöd väl mig inte på bästa tänkbara väder, snöfall och blåst, men spåren var bra och jag fick chansen att öva på min diagonalåkning.

Hoppas nu att kylan håller i sig så snön för ligga kvar.

Jag var för övrigt med på långloppscupens avslutning i söndags och där sprang jag 5 km utan att få ont i vaden. Det kändes riktigt bra. Men tyvärr har jag haft lite "småkänningar" efteråt. Helt bra är det inte än men det går åt rätt håll.

1 kommentarer

Björn

25 Nov 2010 09:09

Kul att du fick en lite längre skidsäsong nu när du inte kunde springa hela löpsäsongen.

Dock inte så kul för de som bara springer...

Får la bli motionscykel här också.

Kommentera

Publiceras ej