Kom ikväll tillbaka från vår lilla semester på Skrea Strand i Falkenberg. Där har vi umgått med mina syskon med familjer. Riktigt trevligt har det varit. Sol och bad samt god mat och dryck har det blivit. Löparskorna var inte med så någon träning blev det inte.

Stack ut på min snabbdistansrunda förbi Gröneskog nu ikväll och trodde jag skulle få sota för alla onyttigheter jag stoppat i mig. Men jag kände direkt att benen var pigga så det var bara att köra på. Trots att jag inte tog i så mycket så blev farten hög. Till slut blev snittfarten 4:03 på den 13 km långa rundan och snittpulsen hamnade på måttliga 164 (83%). Jag brukar hamna runt 170 i snitt annars. Tre dagars vila från träning har alltså gjort gott.

Jag ska fortsätta träna ganska hårt nu i helgen för att ta det lite lugnare nästa vecka igen eftersom jag ska springa Läckövarvet på fredag. Vore trevligt att vara lika pigg i benen då som jag var idag.

1 kommentarer

Karl

24 Jul 2010 16:12

4,03 tempo i 13 km mycket bra, håll samma tempo på läckövarvet så får du en bra tid ca 1,25, då blir det svårt för mej att hänga med. mvh Karl

Kommentera

Publiceras ej