Jag har haft mina planer på att ställa upp på Veteran-SM i marathon i Lidköping i slutet av augusti. Men jag har tänkt om. Jag har kommit fram till att det är för nära inpå Lidingöloppet. För det första går det bort mycket träning både före och efter maran och sen är skaderisken ganska stor. Det finns även en risk att jag inte återhämtar mig så snabbt efter maran och då är det lika bra att skjuta upp.

Det finns dock lite tankar i bakhuvudet på att kanske ställa upp på Växjö marathon några veckor efter Lidingöloppet istället. Men det beslutet tar jag inte nu.

Nu är det alltså full fokus på Lidingö och idag fick jag till ett riktigt nyckelpass med tanke på det. Ett långpass i terräng på Mösseberg i Falköping. Barnen är hos sin mormor och morfar och Cilla var på "tjejkväll" i Falköping. Så jag passade på att träna och sen vara snäll och hämta Cilla efteråt.

2 timmar och 40 minuter tillbringade jag i de olika spåren uppe på Mösseberg. Jag lyckades nog hitta alla slingor som finns där men mest höll jag till på de röda och gula spåren som är lite mer kuperade. Jag hade lite känningar i baksida lår på båda benen från start men det blev inte mycket värre efterhand så jag fortsatte att springa. Efter 31 km fick det vara nog och då var jag minst sagt trött i benen. Men det var ju det som var meningen. Ett bra i förberedelserna inför loppet sista helgen i september.

2 kommentarer

LOPARJANNE

06 Jul 2010 09:45

Det låter klokt att satsa helt på Lidingö och sen kanske ta ett marathon efter.

Själv funderar jag på Göteborg lite senare.



Bra jobbat och ha en underbar sommar med mycket sol och bra träning...

Lars

06 Jul 2010 11:00

Tjenare,



Jo det har varit ett toppenläger i Idre. Väldigt mycket och bra träning. Gäller att vila upp kroppen lite extra nu.

Orsa Kajtn gick ok. Men det är sämsta tiden jag gjort på tre år ;).



Fick lov att fundera på vilken burn-out du menade. Men kom fram till att du läst på Team-2015 bloggen och det är inte jag som gjort den, utan det är vår coach Lars Selin. Jag hade aldrig misslyckats med en sådan :).



Du tränar på riktigt bra ser jag. Skoj!

Kommentera

Publiceras ej