Idag blev det Mössebergslunken. Inte för mig eftersom jag är förkyld. Men för Emma och Oscar blev det start.

Emmas lopp på 500 meter gick först och hon kom in som nia i F7.

I P7 var Oscar med och detta var första gången han ställde upp i ett lopp där han var äldst. Och det gick jättebra. Han la sig trea efter starten men avancerade efter halva loppet till andra plats. Med 100 meter kvar sprang han även ikapp ledaren och det blev en hård kamp om segern. Men Oscar var starkast och kunde ta sitt livs första seger.


Emma spurtar mot mål


Här är Oscar på väg mot seger


Oscar har fått sitt förstapris, en plakett och ett gosedjur.

4 kommentarer

Carl-Olof Carlsson

03 Oct 2009 16:38

Grattis Oscar för den fina segern.

Även Emma skall även grattas för sin placering.

Farmo o Farfar

Anna

04 Oct 2009 12:59

Jag tror att Oscar redan leder över dig i antalet segrar! Vad jag vet så har du inte vunnit något lopp sedan du startade den här bloggen men jag kan ha fel.Grattis till både Emma och Oscar för fina prestationer.

Anders Carlsson

04 Oct 2009 16:18

Du har helt rätt Anna. Jag har aldrig vunnit någonting. Tack för den påminnelsen :-)



Men jag ska vinna nån gång jag med...

Piratfarsan

04 Oct 2009 18:57

Bra jobbat av barnen, och vilka lpsteg sedan, måste ju haft en bra löptränare ;-)

Kommentera

Publiceras ej