Man kan kanske tolka gårdagens inlägg som att jag kommer strunta i skidsäsongen. Så är absolut inte fallet. Jag kommer göra allt för att förbereda mig så bra som möjligt för Vasaloppet 2010.

En sak att tag i inför Vasaloppet (men även min löpning) är min obalans i styrka och även rörligheten.

Ikväll har jag varit hos min massör/personliga tränare Kajsa som har kollat styrka och rörlighet på mig. Och det var ungefär som jag befarade. Jag är svag i baksida lår men även mycket svagare på höger sida än på vänster. Dessutom är jag stel framförallt i baksida lår. Detta måste tränas upp. Jag har försökt förut men utan att riktigt på allvar tagit tag i det. Men nu ska det bli ändring. Med hjälp av Kajsa kommer jag få ett träningsprogram att följa och jag vet att hon kommer att se till att jag följer det.

Ikväll när jag kom hem körde jag ca 30 minuter stretching framför Idol. Kändes bra. Men nu gäller det att fortsätta. Jag vill verkligen bli rörlig och lika stark på båda benen.

Kommentera

Publiceras ej