Igår gick det ju inte alls snabbt när jag var ute och sprang. I dag har inte benen känts lätta direkt och nu ikväll skulle jag springa tillsammans med Jonas Ljung, en hyfsat bra löpare som sprang Lidingöloppet på 2:03 för några veckor sedan.


Så jag visste att det här passet skulle blir tufft för mig. Till en början kändes det ganska bra faktiskt. Vi fick stanna till några gånger och fundera på vart vi skulle och det gjorde att tempot inte blev jättehögt till en början. Men efter ett tag kunde vi springa på utan problem och då höjdes tempot betydligt. 4:30-tempo höll vi nog ungefär och till slut blev det ganska jobbigt.


När vi dessutom gav oss in i ett rejält kuperat elljusspår i slutet sa mina ben ifrån. Det var bra att ta fram viljan och köra helt enkelt. Efter 1:44 och 21,4 km var rundan över. Ett snittempo på 4:55 blev det till slut inklusive en del stopp på vägen.

Det här passet kommer jag definitivt känna av i morgon. Återstår att se vad benen säger i morgon kväll när jag ger mig ut på det sista passet på mitt läger. Bu eller bä?

 

4 kommentarer

Piratfarsan

28 Oct 2009 07:26

Du är ju galen ju :-)

Jonas Ljung

28 Oct 2009 07:44

Ett bra pass tycker jag. Tack för det!

Anders Carlsson

28 Oct 2009 08:20

Tack detsamma Jonas. Det var trevligt.



Piratfarsan: Lite galen måste man vara om man ska bli bra tror jag...

Piratfarsan

03 Nov 2009 09:15

Stämmer bra det :-)

Kommentera

Publiceras ej