Då var Billingehusloppet avklarat. Och det gick riktigt bra för oss alla tre.

Emma och Oscar sprang 1,6 km. Jag följde med Emma och hon sprang på riktigt bra. Fick säga till henne att gå i tre av backarna så att hon skulle orka hela vägen. Men hon har en enorm vilja denna lilla femåring. Det var svårt att få henne att gå. Hon kämpade rejält och kom in på 9:37, en halvminut snabbare än Oscars tid i fjol! 6-minuterstempo på denna tuffa bana är inte illa av en femåring kan jag säga.

Oscar var en bit framför och han sprang ensam så vi vet inte riktigt vad det blev för tid men han var nog minst en minut före i alla fall. Han tyckte att det hade gått bra och att det var kul och det var ju det viktigaste.

Sen var det dags för min start och jag var lite osäker på formen inför loppet. 44 minuter blev det i fjol på den 10,5 km långa banan och målet var att göra en bättre tid. Och det lyckades jag med. Jag höll ihop med Stefan Ödman från IFK Skövde och Rosa Pantern en lång period men med några km kvar fick Rosa Pantern släppa. Jag och Ödman hade en riktigt bra kamp men till slut lyckades jag rycka ifrån honom och tog placeringen före honom i H35 och en tid på 42:01 enligt min egen klocka, dvs 4 min-tempo.

Placeringar och tider var det däremot rejält strul med från arrangörens sida och vår prisutdelning fick ställas in. Priserna skulle komma på posten. Vad det blev för placering för mig har jag alltså ingen aning om. Det återstår att se.

Nu ska vi njuta av vår insats ikväll med bastu, godis och dricka.

8 kommentarer

Fredrik

24 Oct 2009 19:09

Grattis! Bra jobbat alla tre. Stabilau, somman säger i Portugal.

Bra träning inför Birken...

Anders Carlsson

24 Oct 2009 21:12

Takk, som man säger i Norge.

Björn

25 Oct 2009 21:35

Stort grattis till er alla!

Jag är mest imponerad av Emma faktiskt.

Hon hade sprungit jämt med mig sista milen i LL :)

Fast det kanske säger mer om mig än om Emma....

Karl

26 Oct 2009 12:10

Du blev 3:a i H35 efter lars Agelii och klas Östbye, grattis får se om det kommer något pris på posten

Karl

26 Oct 2009 12:22

vi var 12 min 30 sekunder efter IF Hagen i lagtävligen, ganska stor skillnad

Anders Carlsson

26 Oct 2009 22:31

Tack Björn och Karl. Var ser du om lagtävlingen? Eller har du räknat själv?

Karl

27 Oct 2009 13:48

jag räknade själv ut lagtävlingen, skillnaden mellan oss och if hagen är jag ganska säker på att den stämmer men sedan hur det gick för övriga föreningar har jag ingen aning om, vet inte om det var några lag anmälda överhuvudtaget faktiskt!

Janne

02 Nov 2009 20:56

Grattis till er alla! Och ett jättefint kort också...

Kommentera

Publiceras ej