E20-loppet utanför Götene.
En halvmara på en rak motorväg där man ser flera kilometer framför sig.
27 grader varmt.
Blåsigt.

Skönt att inte behöva springa det loppet någon mer gång. Idag sprang jag loppet och behöver jag säga att det gick dåligt? Jag öppnade på tok för fort. Första km gick på 3:52. Det kändes så lätt i medvinden och det lätta nedförslutet. Men snabbt kände jag av värmen och fick steg för steg minska hastigheten för att inte gå in i väggen.

När jag sen vände upp efter ca halva loppet var det motvind som gällde. Då tröt krafterna fullständigt. Då hamnade km-tiderna runt 5 minuter.

Sprang i mål på 1:38. Tiden är en av mina sämre på sträckan men det var många som hade det jobbigt i dag. Framförallt tror jag att motvinden sista 8 km gjorde att många inte orkade riktigt.

Jag hade sällskap av Karl större delen av loppet och det var nog tur det. Hade jag sprungit själv hade jag nog hamnat en bit över 1:40. Det var skönt att ha en rygg att gå på.

Jag hade som mål att slå mitt pers på sträckan (1.32) men jag får ändå vara nöjd med min insats. Med en lite lugnare öppning kanske jag hade orkat mer men jag är nöjd med att jag orkade hänga i trots motvinden.

1 kommentarer

Janne

28 Jun 2009 15:51

Oj, du startade väldigt snabbt... Lätt att dras med när man tycker att det går lätt. Brukar ju straffa sig längre fram. Men som du säger, du höll hela vägen och Karl gav dig den där sista hjälpen du behövde. Så bra jobbat!

Kommentera

Publiceras ej