Min träning har flytit på riktigt bra en längre tid.

Men idag fick jag ett bakslag. Jag körde mina vanliga intervaller runt Hindsbosjön som är ca 1800 meter. Benen kändes riktigt tunga och jag blev rejält trött redan på första intervallen som inte gick alls fort (7.00). Ändå blev det den snabbaste. Efter halva fjärde intervallen nöp det dessutom till i höger baklår. Jag slutade springa direkt och började gå istället.

Hoppas det bara var lite kramp och inte nån bristning. Det var nog bra att jag stannade direkt när jag kände att det nöp till. Förhoppningsvis räddade det mig från ett längre uppehåll från löpningen. Det återstår att se.

1 kommentarer

Linda

03 Jun 2009 12:31

Klokt att lyssna på kroppen. Det tjänar du på i längden. Att benen kändes tunga var helt klart en varning innan "nypet". Triathlon-tävling i Lidköping idag. Kom och prova vetja!

Kommentera

Publiceras ej