Jag springer ganska ofta i Petersburg. Men jag har aldrigt träffat på något större djur i den skogen. Tills idag.

Hade tänkt att ta tre varv på 6 km-slingan. På mitt andra varv efter några hundra meter stod jag plötsligt öga mot öga med en älg. Jag stannade direkt och blev stående ca 10 meter ifrån älgen där den stod mitt på spåret. Jag väntade en stund för att se om den flyttade på sig men efter ett tag gav jag upp och vände om. Det fick bli en annan runda helt enkelt. Att ta mig förbi älgen var inte att tänka på.

Det funkade bra med lite löpning runt Skara också. Blev nästan 22 km innan jag var hemma.

3 kommentarer

Coyntha

06 Jul 2009 10:26

Hej! Att älgn ville inte flytta sig? ha ha

Man får respekt när man träffar dem!

Jag såg en också här om dagen, kolla:

http://coyntha.wordpress.com/2009/06/27/sa-nara/

och det är inte så ofta.

Kul :)

Janne

10 Jul 2009 11:41

Det är ett stort och mäktigt djur det där. Råkade själv ut för att det dök upp en älg under en runda förra sommaren. Några meter framför mig efter en kurva dök den upp. Testade då att bara fortsätta att ta ett par steg till mot den. Då hoppade den in i skogen igen och lufsade iväg. Men man kan ju skrämma dem och då kan de sparka ganska hårt har jag hört. Så du valde nog rätt!

Piratfarsan

11 Jul 2009 06:46

Haha.. Älgen flyttade sig inte :-) Jag hade nog också vänt tror jag för jag hade börjat ana någon hjärnskada (potentiellt farlig) om älgen inte flytt i panik när den såg och hörde mig frustande kämpa mig genom skogen.

Kommentera

Publiceras ej