I torsdags blev det ännu ett träningspass för mig och Fredrik. Denna gång var det distans som var på schemat. 15 km i behagligt tempo runt Skara blev det. Vi mäktade med en skön fartökning sista kilometerna. Ett riktigt härligt pass.

Dagens pass var inte lika skönt. Det blåste en del ute och det tycker jag inte om. Mitt snabbdistanspass på Gröneskogsrundan började i motvind och när jag hade kommit till Ardala var jag rejält trött. Och då hade jag 8 kilometer kvar.

Bara att bita ihop och försöka hålla i. Målet med mina snabbdistanspass är att försöka hålla mitt halvmaratempo (eller det jag i alla skulle vilja hålla på en halvmara för att klara 1.30). Tempo skulle då vara 4:15/km.

Idag fick jag kämpa rejält för att klara det. Men jag fixade det i alla fall och får vara nöjd med det.

Nu väntar korta och intensiva pass innan fredagens tävling på just halvmaradistansen.

Kommentera

Publiceras ej