I söndags körde jag en riktig favorit. 1800-meters intervaller runt Hindsbosjön. Det blev 4 stycken med 60 sekunders vila. Ett bra intervallpass helt enkelt. Men att jag skulle köra samma träning idag igen var inget jag hade planerat. Men Samuelsson har blivit så inspirerad och nyfiken på detta pass så nu när han var hemma från Norge ville han prova på.

Givetvis tog jag med honom till den vackra rundan runt vår fina sjö. 3 gånger sprang vi runt. Samuelsson öppnade optimistiskt på första intervallen och det visade sig vara en ganska dålig idé. Han tappade sen ganska rejält på de återstående intervallerna. Men han är ju inte gammal så han lär väl sig...(Själv låg jag inom tre sekunder på de tre intervallerna

Efter tog vi lite O'boy och sen körde vi lite styrka. På torsdag tar vi ett långpass nånstans i Skaratrakten.


Pigga killar innan vårt tuffa pass

4 kommentarer

Fredrik

21 Jul 2009 21:01

Ja, det här var ett riktigt djävulspass. Efter första rundan (som gick fint) var jag trött. Efter andra (som gick ok) var jag helt förjävligt utsliten. På sista upploppet (som gick i gå-fart) kändes det som om jag var på väg till bypass-operation. Men vi får hoppas att det här passet gör nytta inför Läckövarvet.

Cilla

23 Jul 2009 22:04

Observera de matchande kolockorna! Och jag tror skam att även posen och leendet och tom rynkorna kring ögonen är de samma....

Måste dock lägga till att lika hurtiga såg de inte ut när de kom tillbaka.....

Anders Carlsson

24 Jul 2009 07:18

Den här bilden kommer hamna på Garmins förstasida så småningom när avtalet är klart. Då kommer vi kallar oss för Team Forerunner.

Janne

27 Jul 2009 17:19

Ni ser riktigt pigga ut där. Skulle vilja se ett kort efteråt också ;)



Men det är väl inget Garmin vill se :)

Kommentera

Publiceras ej