Idag blev barnen hämtade från dagis och skola av sina kompisar Albin och Linus (och mamma Annette). Då blev det plötsligt lite tid över till träning, vilket jag naturligtvis utnyttjade.

Intervaller runt Hindsbosjön är ju en klassiker så det fick det bli ikväll. Rundan är 1800 meter och det är lagom för en lång intervall. 3 stycken med 1,5 minuts vila orkade jag med. Trots att jag sprang ett distanspass igår så kändes benen riktigt bra. Jag låg runt 7 minuter på intervallerna (7.04, 6.58, 6.59) som är km-tider på 3:50-3:55. Ett riktigt bra intervallpass blev det. Kort men intensivt.

Skickar med pulskurvan från dagens pass där de tre sista "pikarna" är mina tre intervaller.

2 kommentarer

Adam Steen

08 Apr 2009 20:59

Bra pass! Intressant med pulskurvan! Bra gjort att hålla jämna tider!

Anders Carlsson

09 Apr 2009 07:07

Tack Adam!

Kommentera

Publiceras ej