De senaste dagarna har jag känt mig lite småkrasslig. Därför har jag endast ägnat mig åt promenader. Men nu känner jag mig bättre.

Nu sitter jag i en hotell-lobby i danska Randers (är där med jobbet) efter en lättare träning i en vacker park nära centrum. Idag kände jag att det var dags att testa min vad lite. Jag varvade 5 minuters lätt löpning med promenad. Till en början fick jag ont i vaden och då började jag direkt tänka att Lidingöloppet var i fara.

Men efter ett tag släppte det och jag kände inget alls i vaden. Vilken härlig känsla det var. Mot slutet kände jag att jag blev lite trött i vaden men det här var verkligen bättre än jag hade förväntat mig.

Om allt går som det ska är min tanke att jag ska kunna trappa upp träningen mer och mer, alltså ersätta promenaderna med mer löpning och till slut endast springa. Efter det är det dags att prova backar men jag ska försöka att inte ha för bråttom även om jag känner att 27 september närmar sig med stormsteg.

Jag tycker även att man ska ta seden dit man kommer. Därför ska jag nu ta mig en Carlsberg. Den er dejlig.

1 kommentarer

Carl-Olof Carlsson

06 Sep 2008 13:15

Välkommen hem till Sweden.

Träna förståndigt. Tänk på att delta,inte vinna,

Lidingöloppet.



Mor o Far

Kommentera

Publiceras ej