Varenda gång jag varit ute och åkt rullskidor har jag haft problem med skavsår i händerna. En fredag i augusti gick det så långt att jag fick "brännskador" på händerna. Det såg inte alls bra ut. Det tog nån vecka innan det gick över.

Jag har provat att tejpa och köra med dubbla handskar men det har inte hjälpt.

Idag provade jag att byta ut remmarna på mina stavar. Jag hittade ett par Exel-stavar som jag tog av remmarna på och satte på mina Swix-stavar. Ett lyckodrag skulle det visa sig.

Dagens träningspass var riktigt skönt. Inget skav i händerna och solen som lyser från en klarblå himmel. Inspirationen gjorde att jag körde på väldigt hårt i början och räkningen på det kom sista 10 kilometerna. Då gick det tungt. Men det spelar ingen roll. Skav i händerna ska jag nog slippa i fortsättningen.

1 kommentarer

Janne

03 Nov 2008 18:50

Skönt att du hittade något som fungerar. Jobbigt när sådant som skavsår ska förstöra träning.



Förstår att du "remmade på" när det äntligen kändes bra! :)

Kommentera

Publiceras ej