Många har en hobby av något slag. Min hobby är att träna. Varför håller jag då på med just den här hobbyn? Det finns flera orsaker till det:

Jag tycker det är otroligt roligt
Skulle jag inte tycka det var roligt skulle jag inte hålla på. Jag tycker om att ta på mig löparskorna eller skidorna och ge mig iväg ut i det fria.

Jag mår bra av det
Jag har haft en del problem med stress och träningen hjälper mig att hantera detta. Under och framförallt efter ett träningspass mår jag riktigt bra. Den eventuella stress jag känner försvinner när jag tränar. Träning för mig är även ett sätt att "rensa hjärnan". En hel del problem har jag faktiskt löst under just träning.

Jag inspireras av att med träning kunna förbättra sig och se konkreta resultat
Jag gillar statistik och för dagbok över min träning. Att se att jag genom träning har förbättrat mig på en viss sträcka ger självförtroende och inspirerar till fortsatt träning.

Tillfredställelsen av att sätta upp ett mål och sen uppfylla det driver mig
Jag har länge drömt om att få åka Vasaloppet under 7 timmar och det ger inspiration. Om jag skulle klara det skulle det ge mig enorm glädje. Andra mål är att springa milen under 40 minuter eller halvmaran under 1.30. Att klara det skulle inte heller vara helt fel.

Min kropp tycker om det
Vet inte om jag behöver nämna alla hälsovinster med träning men kortfattat kan jag säga att jag genom min träning kan hålla mig frisk och leva längre.

1 kommentarer

Cicci

18 Nov 2008 14:46

Hej!

Håller med dig till 100 %. Precis så känner jag med, det är roligt, man mår bra och statistik älskar jag! mitt mål är sthlm marathon! Lycka till med träningen!

Kommentera

Publiceras ej