Att se att man utvecklas är en förutsättning för att få motivation att fortsätta sin träning mot ett mål.

När jag nu tränar mot Lidingöloppet och också Vasaloppet är det då väldigt motiverande att se att jag hela tiden blir bättre. Det gör att jag får bekräftelse på att jag gör rätt vad gäller träning, vila och mat.

I kväll var jag ute på en runda på ca 15 km som jag utan att ge allt kunde hålla 4:26-tempo. I fjol vid samma tid hade jag 4:42 per km och då hade jag betydligt högre snittpuls än i dag.

Det är precis såna här bekräftelser man behöver. Nu kan jag i lugn och ro träna på enligt plan mot i första hand Lidingöloppet.

Men än har jag inte satt nåt mål vad gäller tid. Det kommer när jag har gjort några långpass i backig terräng. Det lutar åt att jag besöker Istrum snart.

Kommentera

Publiceras ej