Om jag var pigg i tisdags så är det raka motsatsen idag.

Jag körde intervaller idag och kroppen svarade inte riktigt som jag hade hoppats. 4x1900 meter med två minuters vila blev dagens pass.

Benen orkade inte idag och då kunde jag heller inte komma upp ordentligt i puls. Kändes som jag mest slet mig igenom passet. Men nu är det i alla fall gjort och nån nytta har det väl gjort i alla fall.

I går köpte jag en pilatesboll. Det ska ju vara bra när man tränar styrka. Jag har provat några gånger på gymmet och det har funkat bra. Men när jag hade blåst upp bollen (tog en halvtimma) skulle jag prova att göra några övningar. Det gick inte helt bra. Jag kunde hålla balansen alls. Jag provade att släppa ut en del luft med det hjälpte inte så mycket. Jag bara ramlade av den hela tiden.

Men det är väl som med all träning. Det gäller att träna, träna och åter träna för att bli bättre.

Kommentera

Publiceras ej