I tisdags opererades min ena visdomstand ut och tandläkaren sa till mig att ta det lugnt med träning de närmaste dagarna.

Jag har haft ganska ont i käken men idag tyckte jag att det var dags att köra igång igen. Jag tog en lugn löptur på en timma runt Skara. Det kändes riktigt bra. Trevligt att jag kunde mala på en timma utan att jag kände nåt i höften. Det som var jobbigast var att känna grilldoft hela tiden. Vart jag än kom så satt det några och grillade. Kurrade ganska bra i min mage mot slutet.

Idag var det också första träningen för min son Oscar i fotbollen. Jag är en av fyra ledare och det var ca 25 pojkar och flickor som hade samlats. Det var riktigt kul. Ska bli intressant att följa utvecklingen av spelarna. Nästa torsdag är det dags för träning igen.

Min nästa träning blir på lördag. Då tänkte jag ta ett långpass i terräng.

Jag har förresten fått mitt startnummer i Vasaloppet: 6092. Alltså kommer jag starta i startled 6. Men det visste jag ju innan. 10 månader kvar nu...


 

Kommentera

Publiceras ej