Vintern har verkligen kommit hit och ett tag funderade jag på att åka till Billingen och åka skidor. Men jag hade inte det rätta suget så det fick bli löpning i stället.

Det hade snöat en del under natten till i dag. Snön på cykelvägarna var dock försvunna på eftermiddagen så jag hade inga problem med halka även om det föll snö under tiden jag tränade.

Jag körde fartlek, dvs jag joggade och körde fartökningar i 1 till 4 minuter. Sen hittade jag en backe som tar ca 45 sekunder att springa. Den backen sprang jag 6 gånger. Därmed fick jag lite löpstyrka också. Det behövs verkligen.

En timmas löpning blev det. Kanske har jag kört för mycket löpning det sista. Jag lovade mig själv att variera träningen, men så har inte blivit fallet. Jag får nog lägga in nåt spinningpass eller nåt annat smaskigt ,mellan löppassen.

1 kommentarer

Ida

25 Mar 2008 14:56

Hej vad roligt att du tycker om bloggen, du får gärna komma med förslag på muskelgrupper du vill träna så kan jag försöka komma på några bra övningar till det


//Ida

Kommentera

Publiceras ej