1.35.10 blev tiden på halvmaran Läckövarvet.

Så något pers var det inte frågan om. Jag gjorde dock ett försök och låg bra till de första kilometrarna men sen tog värmen ut sin rätt.

Det blev mer och mer slitigt. I början låg jag på 4.10-4.20 per km men det blev bara mer och mer. Mot slutet handlade det om dryga 5 minuter per km och då var det riktigt jobbigt. Benen värkte och pulsen var uppe i 95% av max. Min snittpuls hamnade på 175 (90% av maxpuls) och det är ganska högt tycker jag.

Egentligen borde jag vara besviken men det var inte bara jag som hade det jobbigt idag. Flera jag pratade med efteråt hade också tappat rejält mot slutet och legat flertalet minuter långsammare än normalt.

Jag blev åtta i M35 av 14 startande. Segrade gjorde Rickard Westergren på 1.15. 20 minuter före mig.

I morgon ska jag åka och se på Mamma Mia i Göteborg. Det blir nog inte lika jobbigt.

3 kommentarer

Carl-Olof Carlsson

26 Jul 2008 09:26

Grattis till det fina resultatet.

Vi förstår att värmen var påfrestande.

Mor o Far

Anonym

26 Jul 2008 19:34

Det är ju en kanontid ändå, trots att det inte blev rekord.

Du tror inte att du körde för hårt dagarna innan?

Om du höll på att persa och greja på 800 meter två dagar innan så kanske du brände för mycket krut där?

Kom du ihåg att köpa helt ny utrustning den här gången?

Anders Carlsson

27 Jul 2008 23:53

Nu var det ju tre dagar innan som jag körde intervaller. Det ska inte vara något problem. Skulle det vara det så betyder det att jag är otränad. Nej, den här gången handlade det om värmen.

Kommentera

Publiceras ej