Det var ett tag sen jag åkte diagonalåkning, mycket tack vare att det inte finns nån snö.

Därför körde jag idag diagonalåkning på rullskidor i backe. Hittade en backe precis i början på den gamla vanliga cykelvägen mot Axvall.

Första timman blev det backträning. Sen körde jag en sträcka Skara-Finnatorp för att få lite stakning.

På torsdag är det dags för familjens semester i Säfsen. Tyvärr har de senaste dagarnas milda väder tagit på längdspåren där uppe. Så det blir nog inte mycket med mitt planerade träningsläger. Men jag får väl ta med mig löparskorna och köra stavgång i nån slalombacke...

2 kommentarer

Anna

21 Jan 2008 07:48

Har de inte snögaranti i Säfsen så att ni kan få pengarna tillbaka eller att de ordnar så att ni får komma till något ställe där det finns snö?

Anders Carlsson

21 Jan 2008 11:27

Snögarantin gäller bara utförsåkning. Där finns det 8 öppna nerfarter.

Kommentera

Publiceras ej