Jag har haft körkort i 17 år men aldrig blivit stoppad av polisen.

Men sen jag startade min blogg har jag fått blåsa vid tre olika tillfällen, senast i morse.

Slump? Nej, naturligtvis är det polisen som har fått nys om min blogg och vill kolla så man inte intar några alkoholhaltiga substanser inför Vasaloppet. De vet naturligtvis var jag jobbar och har stoppat mig två gånger på väg till jobbet. Den tredje gången var mitt i stan när jag var på väg mot Systemet.

Jag frågade polismannen: "Men är det inte dopning ni ska kolla, jag menar alkohol gör ju ingen människa bättre på skidåkning".
"Jo", erkände polismannen, "vi kanske skulle ta med det i våra kontroller i fortsättningen. Vi håller på att utveckla våra tester men har inte kommit så långt än."

Så vem vet. Nästa gång kanske man får ta ett blodprov eller urinprov i stället...

1 kommentarer

Anna

15 Jan 2008 13:34

Du måste ju stå på deras lista för dopingsmisstänkta eftersom de testar dig så ofta! Sedan brukar det ju också vara de bästa skidåkarna som testas så de förmodar väl att du har en topp-placering på gång:)

Kommentera

Publiceras ej