Efter att ha varit Internetfri i flera dygn är jag äntligen tillbaka i "verkligheten".

Jag ska försöka sammanfatta mitt "träningsläger" i Säfsen.

På förhande visste jag inte om det skulle finnas några skidspår, men det fanns det faktiskt. Problemet var dock att så fort vi kom upp till Säfsen blev jag magsjuk och det har suttit i hela helgen.

Lektionen jag bokat genomförde jag dock på fredagen och där fick jag lite tips på min diagonalåkning.

Det var lite tveksamt om jag skulle åka mer skidor men jag bestämde mig för att pröva på lördag morgon. I månljuset startade jag mitt träningspass. Och det ljuset var nog det positiva denna morgon. Sträckan var 7,5 km och efter det var jag helt slut. Men eftersom jag ändå hade tagit mig ut så var det bara att fortsätta. 2 varv till blev det. Det gick inte så bra om jag uttrycker mig milt. Inte så konstigt kanske när jag knappt ätit nåt sen torsdags lunch.

Resten av dagen var jag rejält trött men blev desto piggare när jag fick se mina barn åka skidor i slalombacken.

Vilken utveckling de hade! Från början hade de problem att stå på skidorna men efter ett tag tog de själva liften upp och åkte ner för backen.

Det här kommer vi göra om fler gånger. Då ska jag vara i bättre form.

Kommentera

Publiceras ej