Har tränat på bra sen mitt sjukdomsuppehåll och känner att jag börjar bli ganska bra tränad.

I går körde jag därför mitt "konditionstest": Två varv runt Hindsbosjön. Ligger jag under 17 minuter (4km) så är det bra. I går sprang jag på 16.32. Nytt rekord. Dessutom hade jag en förhållandesvis låg snittpuls (167), vilket ytterligare visar att jag är i bra form.

Så detta ger bra inspiration inför höstens fortsatta träning. När det blir lite mörkare ute tänkte jag sätta igång med spinning i stället för vanlig cykling. Jag är inte jätteförtjust i att träna spinning i Skara. Spinninglokalen är riktigt liten och har lågt i tak. Dessutom finns det inga fönster i lokalen. Inte direkt perfekta förutsättningar med riktigt dålig luft.

Men varför åker jag dit då?

Ja, det är ju faktiskt riktigt bra träning och det är ju ganska viktigt...

1 kommentarer

Anna

12 Sep 2007 08:01

Bra gjort! Du har samma tid på 4 km som Mustafa Mohamed har på sin uppvärming!

Kommentera

Publiceras ej