Eftersom vi på jobbet har en bra sjukvårdsförsäkring, passade jag på att utnyttja den. Jag har fortfarande riktigt ont i tån och jag känner igen besvären från innan operationen.

Så jag ringde GMC i Göteborg som opererade min tå. De hade tydligen gått ihop med IFK-kliniken på Carlanderska så jag fick en tid där på torsdag hos Lars Carlsson. Då får vi se vad han säger.

Den läkaren som opererade mig förra gången, Sten Björnum, trodde att jag kanske behövde steloperera tån.

Vi får se vad den här läkaren tycker. Det kanske räcker med ett inlägg i skon. Operation känns inte helt bra nu när jag är igång och tränar. Det blir ju ett ganska långt uppehåll då. Men samtidigt kan jag ju inte ha ont i tån. Då kan jag ju varken springa eller åka skidor.

Skidor måste jag ju definitivt kunna åka. Det krävs väl för att åka Vasaloppet?

Kommentera

Publiceras ej