I flera dagar hade jag laddat för dagens pass på rullskidor. Jag åkte och köpte nya trugor/spetsar till mina stavar. Kollade även vädret på SMHI innan och det visade en stor sol på eftermiddagen. Tittade man ut genom fönstret regnade det och såg allmänt mörkt ut, men jag tänkte att det blir nog bättre på eftermiddagen.

Jag gav mig ut men direkt när kom ut möttes jag av näst intill snöstorm. Ingen sol i sikte direkt. Men det var ingen återvändo. Bara att ge sig ut och köra. Jag har ju längtat efter snö ett tag nu...

Jag hade hunnit åka ca 15 minuter när jag lyckades med konsten att köra över min egen stav. Spetsen gick naturligtvis av, så där stod jag utan spets. Något förbannad blev jag. Hade ställt in mig på ett långpass, men nån verkade säga mig att "åk hem istället din jävla dåre".

Men envis som jag är körde jag på ändå. Det blev ett riktigt "släpp" på varje stavtag på den ena staven, och med den andra staven hade jag superbett. Blev lite konstig åkning.

Kommentera

Publiceras ej