Idag var det första testen om Cortisonet hade gjort nån verkan. Och det verkade den ha gjort.

Jag tog min vanliga runda på rullskidor, som jag har lånat av min jobbarkompis Anna. Jag prövade diagonalåkning på några ställen och det kändes inte ett dugg i tån. Kanon! Men läkaren sa till mig att inte utsätta tån för stora påfrestningar så jag provade bara vid några tillfällen. Resten av de två timmarna blev således stakåkning.

Vilken morgon det var förresten. Några plusgrader, solen lyser från en klarblå himmel och helt vindstilla. Bättre blir det inte. Det skulle varit om passet skulle varit på snö i stället då.

Börjar bli sugen på riktig skidåkning nu...

1 kommentarer

E-Kå

03 Nov 2007 22:03

Ja, vem längtar inte efter att få ge sig ut i nypistade vita hårda skidspår. Kul förresten att min träning lyckas imponera på någon annan än mig själv. Du jobbar ju på ganska hårt själv har jag sett men det kanske sponsorerna förväntar sig av dig;)
Kämpa på!

Kommentera

Publiceras ej