Nyss hemkommen från mitt läkarbesök i Göteborg. Jag fick göra en röntgen som helt väntat visade att jag har en förslitning i tåleden, dvs det finns minimalt med brosk i leden.

I slutändan kan det bli frågan om steloperation, eller en operation som göra leden kortare.

Men efter lite diskussion med läkaren kom vi överrens om att vänta med eventuell operation tills efter Vasaloppet.  Så för att jag ska kunna fortsätta träna och även åka Vasaloppet så fick jag en cortisonspruta i tåleden. Denna räcker mellan 3 veckor och 3 månader. Lite osäkert hur länge alltså. Jag ska sen åka tillbaka och få en spruta i februari, några veckor innan Vasaloppet.

Hoppas nu bara att cortisonet gör susen.

Dessutom ska jag fixa inlägg, en rullsula, som ska hjälpa mig. att inte belasta tån så mycket.

Kuriosa 1:
Det går verkligen undan på Carlanderska vad gäller röntgen. Läkaren skickade iväg mig på röntgen och där är det nummerlapps-system som gäller. Jag tog min nummerlapp och började läsa Metro. Efter en kort stund var det min tur att röntgas och när det var klart fick jag sätta mig att vänta på att bilderna skulle bli klara. Jag hann inte läsa klart Metro innan allt var klart. Och den tidningen är inte särskilt tjock om man säger så. Imponerande tycker jag.

Kuriosa 2:
På vägen hem köpte jag lite lakrits. Bra att ha lite godis när man åker bil. Men det blev en riktig nitlott. Malacos "Truly Black" med "30% less sugar" var ingen höjdare. Ni som tycker om lakrits: Köp inte den påsen!

1 kommentarer

Anna

01 Nov 2007 18:40

Skönt att det inte blev operation före Vasaloppet- jag var lite orolig ett tag. Hoppas Cortionsprutorna hjälper så att du klarar träna annat en simning och spinning utan att det gör ont.

Kommentera

Publiceras ej