Nu när jag till slut hade fått hem mina nya spetsar till stavarna var det självklart att det blev rullskidor i dag.

Cykelvägen mellan Skara och Finnatorp (en bit mot Axvall) är stans rullskidställe nummer 1. När man är där möter man likasinnade (=idioter?) varje gång. Denna gång mötte jag först en tjej som precis var klar med sitt pass. Sen kom det ett par som jag har åkt Vasaloppet med förut. Nu fattas bara att de sätter upp med ett fik intill cykelvägen där man kan hänga...

Sträckan är ca 3 km så man får köra några gånger för att komma upp i längd. 8 sträckor blev det idag. Det tog drygt två timmar.

Det var tre veckor sen jag åkte rullskidor senast så det var välbehövligt. Ska försöka åka lite mer när det blir julledigt. Men förhoppningsvis har det väl kommit lie snö så då blir det skidor istället.

1 kommentarer

Anna

16 Dec 2007 19:36

Rullskidor är ju det närmaste skidor man kan komma i väntan på snön. Hoppas förresten att snön kommer snart så att du hinner få några mil på skidor innan Vasaloppet och så att vi hinner ta en träningstävling. Förresten så såg jag en artikel om att de kanske ska ändra köldgränsen för tävlingar från -25 till -16. Om så skulle bli fallet så skulle nog Vasaloppet ställas in var och varannat år. Men jag är inte avundsjuk på dig när du står vid starten i Berga och det är svinkallt.Been there, done that!

Kommentera

Publiceras ej