Så blev det då äntligen verklighet. Ett träningspass på snö har jag längtat efter länge. Och IFK Skövde har gjort ett jättejobb. De har fått till 1 km kanonspår uppe på Billingen med sin konstsnöanläggning.

De har lagt slingan på den delen av banan som är som mest backig. Det blir inte mycket dubbelstakning om man säger så. Det kände jag av i slutet. 30 varv  (=km)morkade jag med i alla fall på de två timmar jag var där, med lite "fikapausar" efter 10 och 20 varv. Under pausarna hann jag med att snacka lite med andra åkare (det var väl en 10-15 där). Alla var riktigt glada att det så här tidigt kunde blir skidåkning. Förra året var ju ingen succe´ med spår först i februari.

Har en misstanke om att jag komma känna av ljumskarna de närmaste dagarna, men det är det värt.

Nä, nu ska jag äta lördagsgodis.

2 kommentarer

Junitjej

22 Dec 2007 18:34

Ha en trevlig lördagskväll!

Carl-Olof Carlsson

24 Dec 2007 11:07

Äntligen snö. Även Ardala fick lite puder som nu på julafton är borta igen.
Hoppas att snöslingan på Billingen i Skövde står sig.
Isåfall,lycka till med skidträningen i mellandagarna.
God Jul/Mor o Far

Kommentera

Publiceras ej