Då var det dags att summera ännu en månad. Och det blev ungefär lika många timmars träning som i oktober, dvs 14. Skillnaden denna månad är att jag lagt ner hälften av tiden på inlines och rullskidor i november. I oktober var det 25%.

Det som har blivit mindre är löpningen som jag endast kommit upp i två timmar denna månad. Spinning och styrketräning har jag också lagt ner två timmar på.

Och det kommer nog bli mer och mer grenspecifikt  (skidträning) ju närmare Vasaloppet jag kommer. Förhoppningsvis kan jag snart köra några pass på snö också.

Idag började decemberträningen med löpning. Det blev en joggingtur. Men när jag ändå var ute passade jag på att ta 3 stycken 800-metare på Skarahov. Låg på nästan exakt 3 minuter på varje intervall.

Nästa vecka planerar jag att köra spinning, styrketräning och till helgen förhoppningsvis lite rullskidor. Jag har beställt spetsar till mina stavar. Hoppas de har kommit tills dess.

Kommentera

Publiceras ej