Idag jag var uppe med tuppen och åkte iväg till Skövde.

Trots mildväder de senaste dagarna fanns konstsnöspåret kvar på Billingen. Men det var precis. På vissa ställen syntes marken men det gick bra att åka. Det var klisterföre men jag hade tejp så jag hade inget vidare fäste. Det blev till att springa upp för backarna.

Jag körde 10 km innan jag började med intervallträning. Jag varierade 1 km- och 2 km-intervaller. Till slut kom jag upp i 25 km sammanlagt efter två timmar.

Jag var först på plats i dag men efterhande droppade det in en hel del åkare. Idag var kontrollerades även vi åkare om vi hade betalt avgiften på 20 kronor.

En kille hade åkt två varv innan han blev stoppad och det var bara för honom att ta av sig skidorna och åka hem med svansen mellan benen. Kontrollanten berättade att det var väldigt många som inte betalade avgiften. Förvånansvärt tycker jag. 20 kr är ju ingen jätteavgift direkt.

Kanske är det många som köpt julklappar för alla pengar...

Kommentera

Publiceras ej