I helgen stod jag på startlinjen igen. Och denna gång kom jag även i mål. Billingens långlopp avgjordes i lördags i fina förhållanden på konstsnöspåret i Skövde. 2:25:54 blev min sluttid på den 43 km långa banan, ca 35 minuter efter segrande Dan Moberg,
 
 Jag hade lagt på lila klister vilket gav väldigt bra fäste. Provade på uppvärmningen och det kändes bra. Tyvärr visade det sig vara lite för bra fäste. Det fastnade en del snö under skidorna som gjorde att glidet blev lidande.
 
Det märkte jag dock inte på uppvärmingen så det blev jag varse om när jag gled sämre än mina medtävlare i nedförsbackarna. Men som sagt hade jag väldigt bra fäste så jag kunde ta igen lite när det gick uppför. En sak som jag måste förbättra mig på och som jag säger efter varje lopp är att hitta en rygg och ligga bakom och få draghjälp. Jag har förmågan att hamna för mig själv och det blir naturligtvis mycket jobbigare då.
 
Den här tiden kommer inte att räcka till att seeda upp mig till led 3 på Vasaloppet. Jag ska försöka hitta en tävling till och hoppas att det finns tillräckligt med snö så att Ymerloppet i Borås blir av den 17 februari. Då ska jag vara i form, valla rätt och leta upp fina ryggar. Hur svårt kan det va?
 
Kan även meddela att jag har varit på återbesök hos min läkare i Göteborg med min fot. Det är fortfarande inte bra och nu har jag fått en remiss till ultraljud av vaden/foten. Då hoppas jag att de hittar något som kan förklara varför jag inte kan springa.

Kommentera

Publiceras ej